Rok I - 1 czerwca 2022 - 31 majaa 2024
1) Job shadowing w Ecole Elementaire de Grand Camp - Les Abymes, Guadeloupe, Francja 19-24.01.2023
Nauczyciele uczestniczący w obserwacji pracy, Marcin Paśnikowski i Magdalena Wnuczek,obserwowali zajęcia klas młodszych i starszych szkoły podstawowej, brali udział w wycieczce edukacyjnej na wulkan, wykładzie na temat odnawialnych źródeł energii prowadzonych przez ekspertów "Total Energy" pracowali z uczniami nad projektem karnawałowym, udzielali wywiadu podczas zajęć "100 pytań do" oraz wspólnie z nauczycielami z miejscowej szkoły przygotowali występ muzyczny.
Podczas tego "job shadowing" zapoznali się z pracą metodą projektową na lekcji języka angielskiego i informatyki; obserwali różnice między pracą zespołową a indywidualną oraz poznali korzyści i wady każdego z tych rodzajów; poznali etapy planowania i realizacji projektów edukacyjnych w plenerze, przygotowywania odpowiednich kart pracy i angażowania uczniów; poznali zastosowanie aplikacji takich jak Plickers, które pozwalają na interaktywny udział uczniów bez urządzeń mobilnych oraz ich skuteczność w powtarzaniu wiedzy lub wprowadzaniu nowego tematu; pogłębili swoją wiedzę na temat roli informacji zwrotnej w edukacji opartej na projektach, aby ułatwić lepsze uczenie się i pogłębią swoją wiedzę na temat różnych rodzajów strategii oceny.
2) Job shadowing w Osnovna skola don Mihovila Pavlinovica - Podgora, Chorwacja 22-26.05.2023
Nauczyciele uczestniczący w obserwacji pracy, Marcin Paśnikowski i Beata Adasik, obserwowali zajęcia w szkole podstawowej, brali udział w wycieczce edukacyjnej do Dubrownika, spotkaniu roboczym z nauczycielami ze szwedzkiej szkoły, obserwowali pracę uczniów nad projektem ekologicznym, wzięli udział w turnieju badmintona oraz wspólnie z nauczycielami z miejscowej szkoły przygotowali plan współpracy obu placówek w ramach Akredytacji.
Podczas tego "job shadowing" zapoznali się z pracą metodą projektową na lekcji języka angielskiego i informatyki; obserwali różnice między pracą zespołową a indywidualną oraz poznali korzyści i wady każdego z tych rodzajów; poznali etapy planowania i realizacji projektów edukacyjnych w plenerze, przygotowywania odpowiednich kart pracy i angażowania uczniów; poznali zastosowanie aplikacji takich jak Plickers, które pozwalają na interaktywny udział uczniów bez urządzeń mobilnych oraz ich skuteczność w powtarzaniu wiedzy lub wprowadzaniu nowego tematu; pogłębili swoją wiedzę na temat roli informacji zwrotnej w edukacji opartej na projektach, aby ułatwić lepsze uczenie się i pogłębią swoją wiedzę na temat różnych rodzajów strategii oceny.
Rezultat 1: Nauczanie oparte na projektach
Nauczyciele zdobyli kompleksową wiedzę na temat sposobów wprowadzania nauczania opartego na projektach w lekcjach języka angielskiego i informatyki. Nauczyli się strategii, metodologii i technik oceniania stosowanych w nauczaniu opartym na projektach. Nauczyciele zdobyli niezbędną wiedzę i umiejętności do wprowadzania nauczania opartego na projektach we własnej praktyce pedagogicznej.
Rezultat 2: Praca zespołowa kontra praca indywidualna
Poprzez obserwację i dyskusje, uczestnicy "job shadowing" zdobyli wgląd w korzyści i wady zarówno pracy zespołowej, jak i indywidualnej. Rozwinęli głębsze zrozumienie, kiedy i w jaki sposób stosować te podejścia w swojej praktyce pedagogicznej, w zależności od celów uczenia się i potrzeb swoich uczniów. Uczestnicy posiadają teraz narzędzia, aby prowadzić uczniów do podejmowania świadomych decyzji dotyczących pracy zespołowej i indywidualnej.
Rezultat 3: Edukacja outdoorowa
Wyniki: Uczestnicy zdobyli wiedzę na temat etapów planowania i realizacji projektów edukacyjnych na świeżym powietrzu. Nauczyli się skutecznych strategii angażowania uczniów oraz tworzenia odpowiednich materiałów, które wzmocnią doświadczenia edukacyjne w edukacji outdoorowej. Uczestnicy posiadają teraz umiejętności i zasoby niezbędne do organizacji udanych projektów edukacyjnych na świeżym powietrzu, zapewniając uczniom cenne możliwości nauki praktycznej.
Wynik 4: Interaktywne aktywności zwiększające motywację i efektywność
Wyniki: Uczestnicy zdobyli wszechstronne zrozumienie różnych metod wprowadzania interaktywności w sali lekcyjnej. Wypróbowywali różne aplikacje i narzędzia, które zwiększają zaangażowanie uczniów oraz efektywność w powtarzaniu wiedzy lub wprowadzaniu nowych tematów. Uczestnicy potrafią stosować interaktywne aktywności, aby zwiększyć motywację uczniów i promować efektywne wyniki nauki.
Wynik 5: Ocena i informowanie zwrotne
Wyniki: Uczestnicy poznali skuteczne strategie oceniania prac uczniów i udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej w kontekście nauczania opartego na projektach. Poznali różne techniki oceniania i zdobyli wgląd w ich zalety i ograniczenia. Uczestnicy znają różnorodne podejścia do oceny i informacji zwrotnej, które ułatwią lepsze wyniki nauki uczniów.
Podsumowanie:
Działania uczestników podczas wyjazdu typu "job shadowing" skutecznie zrealizowały zamierzone cele, rozwijając wiedzę, umiejętności i kompetencje nauczycieli. Uczestnicy pogłębili zrozumienie nauczania opartego na projektach, pracy zespołowej i pracy indywidualnej, planowania i organizacji projektów edukacyjnych metodą outdoorową.