Nasza szkoła opracowała i opublikowała zestawienie dobrych praktyk edukacyjnych opartych na doświadczeniach z międzynarodowych szkoleń i kursów realizowanych w ramach programu Erasmus+. Publikacja ta jest efektem pracy nauczycieli, którzy zdobywali nowe kompetencje podczas mobilności w Grecji, Austrii, Czechach oraz na licznych szkoleniach i warsztatach poświęconych edukacji włączającej, pracy z uczniami ze spektrum autyzmu i ADHD, oraz nowoczesnym metodom wspierania rozwoju emocjonalno-społecznego.
Zgromadzone dobre praktyki obejmują zarówno refleksje z kursów, jak i konkretne działania wdrażane w naszej szkole. Wśród nich znalazły się m.in.:
-
warsztaty o strefach regulacji emocji, pomagające uczniom rozpoznawać i wyrażać emocje oraz uczyć się technik samoregulacji,
-
warsztaty „Zwierzątka i ich potrzeby”, rozwijające empatię i uważność wśród najmłodszych,
-
zajęcia o granicach i asertywności dla uczniów klas włączających, wspierające bezpieczne relacje w grupie,
-
cykl zajęć relaksacyjnych uczących wyciszenia, odpoczynku od bodźców i uważności,
-
warsztaty dotyczące funkcjonowania osób niewidomych, rozwijające postawy otwartości i zrozumienia,
-
warsztaty sensoryczne związane z autyzmem, uświadamiające, jak różnorodnie odbieramy bodźce i jak możemy wspierać osoby w spektrum.
Publikacja ta nie tylko dokumentuje zaangażowanie naszej szkoły w rozwój edukacji włączającej, ale też stanowi inspirację dla innych placówek, które chcą wdrażać wartościowe działania na rzecz równości, zrozumienia i wzajemnego wsparcia w środowisku szkolnym.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną wersją publikacji – dostępna jest w sekretariacie szkoły oraz w wersji elektronicznej na naszej stronie internetowej.