Obchody 70-lecia nadania Świdnikowi praw miejskich stały się doskonałą okazją do integracji całej społeczności szkolnej w ramach projektowego dnia tematycznego. Wszystkie klasy – od najmłodszych po najstarsze – aktywnie włączyły się w działania edukacyjne, artystyczne i kreatywne, które pozwoliły lepiej poznać historię, architekturę oraz charakterystyczne miejsca naszego miasta.
Makieta Świdnika
Uczniowie klas I–III stworzyli wspólnie niezwykłą makietę miasta, wykorzystując do tego pudełka i ekologiczne materiały. Każda klasa otrzymała do opracowania inną część Świdnika – szkoły, lotnisko, park, kościół, osiedla. Gotowe fragmenty zostały połączone w jedną całość, tworząc kolorową, wieloelementową kompozycję, którą można było podziwiać na szkolnym korytarzu.
Gra planszowa „Świdnik, moje miasto”
Klasy starsze przygotowały autorską grę planszową opartą na mechanice Monopoly. Celem było zdobycie kart z zadaniami dotyczącymi różnych aspektów miasta – kultury, edukacji, sportu, historii, przemysłu, przyrody czy miejsc symbolicznych. Uczniowie samodzielnie tworzyli kafelki, opracowywali pytania i wyzwania, a także ilustrowali swoje pomysły. Dzięki temu powstała gra edukacyjna, która łączy zabawę z nauką o Świdniku.
Gra terenowa – podróż przez historię miasta
Uczniowie klas IV–VI wzięli udział w grze terenowej, która przenosiła ich przez "portale czasu" do różnych momentów z historii Świdnika. Zbierali litery ukryte przy zadaniach, a następnie z przygotowanej kartki z okienkami odczytywali szyfr otwierający finałową skrzynię z lustrem – symbolem hasła gry: „Przyszłość Świdnika”. Zadania dotyczyły m.in. czasów Solidarności, historii WSK, znanych osób związanych z miastem czy charakterystycznych budowli. Zastosowano elementy kodów QR, obrazków 3D i komiksowych wskazówek.
Eko-akcent – kamyczki Świdnika
W ramach artystycznej refleksji nad miastem i jego przyszłością, każda klasa przygotowała kamienie malowane motywami związanymi ze Świdnikiem – helikopterami, fontanną, placem Konstytucji czy motywami miejskich murali. Kamienie te stworzyły wspólną mozaikę w szkolnym ogrodzie i przypominają o tym, że to my budujemy przyszłość naszego miasta.