W roku szkolnym 2025/2026 kontynuujemy naukę biologii w ujęciu dwujęzycznym, z elementami języka hiszpańskiego. Tematem przewodnim w klasie 7 jest organizm człowieka – jego hierarchiczna budowa i funkcjonowanie od komórki po cały organizm. Uczniowie poznają budowę i rolę poszczególnych układów oraz zasady profilaktyki zdrowia, posługując się równocześnie podstawowym nazewnictwem biologicznym w języku hiszpańskim.

Skóra
Na lekcji uczniowie omawiają budowę skóry na podstawie schematu oraz jej funkcje w organizmie. Poznają również hiszpańskie słownictwo związane z tematem (zamieszczony słowniczek) i wykonują proste ćwiczenia z jego wykorzystaniem.

Choroby skóry
We wrześniu uczniowie poznają choroby skóry, ich podział ze względu na drogi zakażenia. Uczniowie poznają słownistwo w j. hiszpańskim, ćwiczą je wykonując zadania w języku polskim i hiszpańskim.
Szkielet
We wrześniu uczniowie kontynuują naukę o człowieku. Omawiają układ ruchu, zaczynając od budowy szkieletu i jego funkcji. Poznają hiszpańskie nazwy kości oraz określenia dotyczące funkcji szkieletu. Swoją wiedzę mogą sprawdzić, rozwiązując ćwiczenia typu „prawda/fałsz” w języku hiszpańskim.
Budowa kości
W październiku uczniowie poznają budowę kości, rodzaje połączeń, samodzielnie wykonują rysunek budowy kości oraz zaznaczają i podpisują w języku polski i j.hiszpańskim rodzaje połączeń na schemacie szkietetu. Uczniowie wykonują zadania w j. hiszpańskim.
Choroby układu ruchu
Na ostatniej lekcji z działu pierwsze uczniowie poznają choroby układu ruchu i ich profilaktykę.
Układ pokarmowy
W listopadzie uczniowie poznają budowę układu pokarmowego.

Narządy i gruczoły układu pokarmowego
Kolejna lekcja to omówienie pełnionych funkcji przez narządy i gruczoły w układzie pokarmowym, poznanie słownictwa w języku hiszpańskim.


 PL
PL EN
EN DE
DE 
 
 
 
 






